top of page
  • Waarom heb ik een website nodig?
    Een website is slechts een middel om een doel te bereiken. Het is wel, in 2022, een van de beste middelen om bestaande klanten te informeren en nieuwe klanten te vinden. Daarom is het laten maken van een website wel aangeraden en verstandig. Hieronder vind je 12 redenen waarom een website in 2020 nodig is. In ieder geval een goed middel om jouw (online) doelstellingen te behalen: 1. Websites zien er professioneel en geloofwaardig uit Tenzij je veel geluk hebt, heb je een zakelijke website nodig zodat mensen je merk zullen vertrouwen. Het klinkt oppervlakkig en dat is het eigenlijk ook. Het hebben van een professionele website die doordacht is ontworpen en gevuld is met interessante inhoud, zal een grote bijdrage leveren aan het bewijzen van je geloofwaardigheid als een klein bedrijf. Als je site vol staat met pop-ups, banner advertenties en verdachte links, zullen potentiële klanten natuurlijk meteen wegklikken. Dus, dit is hoe je het geloofwaardig kunt houden: Koop een eigen domeinnaam en een betrouwbare domeinextensie (zoals .be) om te laten zien dat je hebt geïnvesteerd in betekenisvolle bedrijfsbranding. Besteed tijd aan het ontwerp van je website, aangezien dit van cruciaal belang is voor de geloofwaardigheid van je bedrijf zorgt Fireflies voor een uniek ontwerp. Controleer de grammatica en spelling van je website tekst – zelfs de kleinste typefout kan potentiële klanten afschrikken. Daar kan onze copywriter je uiteraard bij helpen. 2. Klanten verwachten dat elk bedrijf een website heeft Behalve dat het je bedrijf geloofwaardigheid en een professionele voorsprong geeft, kan een website aan potentiële klanten bewijzen dat je bedrijf echt bestaat. We zeggen niet dat iedereen een complottheoreticus is – het is meer dat mond-tot-mondreclame en zoekresultaten van zoekmachines zijn vaak onjuist, verouderd of niet betrouwbaar. Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar klanten verwachten meestal dat bedrijven de meest actuele informatie over zichzelf verstrekken. Dit is waarom een website de beste oplossing is: Een speciale contactpagina helpt potentiële klanten om met je bedrijf in contact te komen via een zakelijk e-mailadres of telefoonnummer, en je kunt de locatie van je kantoor delen. Je kunt je social media handvatten afstemmen op je domeinnaam om ervoor te zorgen dat de digitaal onderlegde gebruikers van vandaag je op elk kanaal kunnen vinden. Een website is de beste plek om je verhaal te vertellen als klein bedrijf en loyale klanten aan te trekken – jij hebt de controle over het verhaal. 3. Een website is betaalbaar Een website was vroeger duur. Het is geen verrassing dat veel ondernemers er nog steeds van overtuigd zijn dat ze gewoon geen website nodig hebben. Tegenwoordig hoef je echter geen kapitaal neer te tellen om aanwezigheid op het web te krijgen. Samenwerken met Fireflies is eenvoudig, betaalbaar en levert professionele resultaten op. Een veilige website die wordt weergegeven in zoekmachines dankzij een gratis SSL-certificaat en SEO-vriendelijke pagina’s. 4. Je kunt nieuwe klanten aantrekken Er is niets mis met het hebben van een thriving lokaal bedrijf dat de lokale gemeenschap bedient. Maar misschien heb je nog meer klanten die geld bij jou willen uitgeven – waarom zou je dat mislopen? Een website maakt het makkelijk voor nieuwe klanten om je bedrijf organisch te vinden als onderdeel van een Google-zoekopdracht, of zelfs opzettelijk via een verwijzing. Het verbeteren van website pagina’s met behulp van zoekmachineoptimalisatie (SEO) om klanten aan te trekken, is een veel duurzamere benadering dan vertrouwen op algoritmen voor social media. Dit is wat je zou moeten doen: Doe keyword onderzoek om de geschreven inhoud van je website door te spitten. Deze zullen je pagina’s helpen om hoger te scoren in Google zoekopdrachten. Maak inhoud zoals blogpagina’s, handleidingen en productbeschrijvingen, zodat je website zichtbaar is wanneer consumenten zoeken met bepaalde zoekwoorden. Gebruik geavanceerde statistieken om gegevens te verzamelen en je SEO-output te verbeteren. Bekijk welke integraties je bedrijf aan zijn website moet toevoegen. 5. Je kunt klanten strategisch targeten Wat betreft analyse, laten we dit aspect van je website meer in detail onderzoeken. Immers, als je ergens een website voor nodig hebt, is het om je te helpen om klanten te begrijpen. Als eigenaar van een bedrijf heb je al veel energie gestoken in het vinden van je doelgroep en het structureren van bedrijfsdoelen rond potentiële kopers. Maar hoe weet je welke van je webpagina’s het meest succesvol zijn? Hoeveel van je bestaande klanten bezoeken de site opnieuw? Analytics kan je dingen vertellen als: Het bouncepercentage, dat meet hoe snel websitebezoekers een pagina verlaten. Het kan je helpen om te ontdekken welke inhoud het meest of het minst interessant is. Het aantal unieke bezoekers van je website, dat wil zeggen mensen die je site maar één keer bekeken hebben. De vertoningen (of paginaweergaven) die elke webpagina krijgt. Dit is met name handig om je winkelaankopen bij te houden. 6. Het is makkelijker om je producten en diensten te laten zien Je bedrijf heeft een website nodig om nauwkeurige, inspirerende informatie te delen over wat je bedrijf verkoopt. Natuurlijk kun je dat tot op zekere hoogte doen op je Facebook-pagina, maar met een website hoeft je bedrijf zich niet te houden aan de rigide lay-out van social media platforms. In plaats daarvan kun je je unieke website ontwerp gebruiken om je producten of diensten precies zo te presenteren als je wilt. Dit is wat je kunt doen: Fireflies gebruikt hoogwaardige afbeeldingen en slimme functionaliteiten, zoals diavoorstellingen of een digitale brochure, om producten en diensten op een ambitieuze manier te verkopen. Maak korte video tutorials of tours om potentiële klanten zich verbonden te laten voelen met je merk – iets wat essentieel is in dit digitale tijdperk. Deel bedrijfsinformatie waarmee je je onderscheidt van de rest, zoals duurzaamheid referenties, allergenen menu’s of details over je fysieke locaties. 7. Met websites kun je concurreren met grotere merken Kleine bedrijven hebben klanten vaak veel te bieden ten opzichte van grotere merken, zoals meer gepersonaliseerde diensten en unieke producten. Dat gezegd hebbende, is het voor kleine bedrijven niet altijd makkelijk om te laten zien wat ze te bieden hebben, vooral met lagere marketingbudgetten en minder reputatie. Dat is waar online aanwezigheid zal helpen. Met een website voor kleine bedrijven kun je niet alleen belangrijke bedrijfsinformatie delen en in contact komen met nieuwe klanten, maar je kunt ook profiteren van lokale zoekfuncties: Google houdt bij het produceren van zoekresultaten rekening met aspecten zoals afstand en relevantie. Met andere woorden, als je bedrijf in de buurt is, zal het zichtbaar zijn voor mensen. Door je adres toe te voegen aan de voettekst van je website en een Google Mijn Bedrijf-pagina te maken, kun je de kansen van het bedrijf vergroten om in lokale zoekopdrachten te verschijnen. Op die manier zal je site verschijnen wanneer iemand zoekt naar bepaalde diensten of producten in de buurt van de locatie van je merk. 8. Online marketing is belangrijk Als je van plan bent om enige tijd of geld te besteden aan de marketinginspanningen voor je merk, dan heeft je bedrijf een website nodig. Het is verleidelijk om te vertrouwen op getuigenissen van klanten en fysieke advertenties om bedrijven op de markt te brengen, maar die methoden zijn zelden consistent – bovendien kost gedrukt materiaal veel geld. Hoewel je bedrijf meer nodig heeft dan gratis advertenties, helpt een website je om je berichten snel, effectief en tegen lage kosten te verspreiden. Er is veel wat je zou kunnen doen, bijvoorbeeld: Vind potentiële zakenpartners via affiliate marketing, waarbij derden je bedrijf promoten door links naar je website te delen. Deel je merkverhaal op je bedrijfswebsite – dit is een geweldige manier voor bedrijven om hun uniciteit en waarden te versterken. Verander eenvoudige promoties in slimme technieken voor het genereren van leads door integraties te gebruiken om meetbare waarde aan je campagnes toe te voegen. 9. Websites zorgen voor wereldwijd bereik Lokale klanten hebben is om vele redenen geweldig – wat is er beter dan bedrijven die de steun van hun gemeenschap hebben? Maar er is een hele wereld en er zijn heel veel potentiële klanten die je nog niet ontmoet hebt. Een website kan je bedrijf makkelijk beschikbaar stellen voor markten in tientallen andere landen. Het klinkt misschien eng om je voor te stellen dat je bedrijf wereldwijd zichtbaar is, maar in werkelijkheid heeft het de potentie om het spel volledig voor je te veranderen. Dit is hoe: Bedrijven hebben een constante klantenstroom nodig om hen te helpen groeien of bloeien. Door wereldwijd te gaan, vermenigvuldig je onmiddellijk je klantenbestand. Je website is een nuttige bron van informatie over je bedrijf en de branche waarin je je bevindt – profiteer van je vaardigheden door ze met de wereld te delen. Grote bedrijven zijn over de hele wereld online aanwezig, dus waarom zou je dat niet doen? Bovendien zijn je social media kanalen al internationaal zichtbaar. 10. Je bedrijf is altijd beschikbaar voor klanten Met een website kun je je bedrijf 24/7 online houden, over de hele wereld. Dit zal in veel opzichten van onschatbare waarde zijn voor zowel jou als je klanten. Om te beginnen moet je website de stroom van vragen aan de klantenservice vergemakkelijken. Als je geluk hebt, willen mensen veel weten over je producten en diensten. Je kunt zoveel informatie aan je website toevoegen als nodig is om je toekomstige klanten te helpen en hen hopelijk te overtuigen om te kopen. Dit zijn enkele ideeën: Maak een pagina met veelgestelde vragen (FAQ’s) op de website om de meest voorkomende vragen over je bedrijf te filteren. Hou je contactpagina up-to-date en gebruik een eenvoudig formulier zodat bezoekers hun vragen kunnen typen. 11. Je kunt je goede recensies laten zien Hoewel alle soorten digitale marketing belangrijk zijn voor je bedrijf, is een van de beste manieren om het vertrouwen van toekomstige klanten te winnen, positieve online beoordelingen. In tegenstelling tot sommige andere marketingberichten waarvoor wordt betaald en, nou ja, bevooroordeelde, beoordelingen versterken het sociale bewijs van je bedrijf – dat wil zeggen, ze beïnvloeden andere mensen om te kopen wat je verkoopt. Je website is de beste plaats om beoordelingen over je bedrijf te presenteren, maar zorg ervoor dat deze getuigenissen van derden correct worden weergegeven. Dit is wat we bedoelen: Integreer beoordelingen van beoordelingssites in je website om de geloofwaardigheid van je bedrijf te vergroten. Hou de beoordelingen echt, want het schrijven van je eigen getuigenissen is oneerlijk en vrij zinloos – als je bedrijf de hype niet waard is, zullen mensen dit toch beseffen. Laat reviews op de startpagina van je website zien. Als je hard gewerkt hebt om positieve feedback van klanten of de pers te krijgen, laat dit dan zien. 12. Help klanten om je te vinden met Google Maps integratie Alles wat lokale bedrijven op de kaart zet, is de moeite waard, of het nu hun opvallende producten zijn of een virale marketingcampagne. De eenvoudigste manier om je bedrijf te laten verschijnen op een maps zoekopdracht, is door je website te integreren met Google Maps. Je kunt een Google Map insluiten die je bedrijfslocatie aangeeft in de contactpagina van je website en mensen helpen je om op een intuïtieve manier te vinden. Dit is geweldig als: Je hebt een fysieke winkel – zelfs als je bedrijf een handvol winkellocaties heeft, kun je kaarten voor alles insluiten. Je bedrijf evenementen organiseert – als je persoonlijke activiteiten hebt, zoals seminars of signeersessies, moedig mensen dan aan om je te bezoeken. Gebruikers zijn niet bekend met de buurt waarin je bedrijf gevestigd is. Een functionele kaart kan hen helpen om de locatie in een context te plaatsen.
  • Wat kan een website doen voor mijn bedrijf
    Er is weinig discussie meer over mogelijk: als ondernemer heb je vandaag de dag een website nodig. De traditionele kanalen om klanten te werven, zijn met de revolutie van het internet niet meer voldoende. Iedere potentiële klant kijkt voordat er zaken gedaan worden op je website. Dit kan om te kijken wat je bedrijf precies doet, om je betrouwbaarheid te peilen of misschien heb je een webshop waarop online aankopen gedaan worden. Het internet heeft een geheel nieuwe wereld geopend en is momenteel het belangrijkste instrument voor menig onderneming. Online visitekaartje van je bedrijf De eerste indruk is altijd de belangrijkste. Maar die eerste indruk ontstaat vaak niet meer door rechtstreeks contact. Het eerste contact dat klanten hebben met jou is via jouw website. Als je website er niet professioneel uitziet en gebruiksvriendelijk is, zal ook de eerste indruk negatief zijn. Een website kan het imago van jouw bedrijf maken of breken. Daarnaast is een herkenbare websitenaam heel belangrijk. Mensen kunnen veel beter een websitenaam onthouden dan bijvoorbeeld een telefoonnummer of adres. Enkel voor deze indruk is een website al de moeite waard. En veel heb je er niet voor nodig, een internetverbinding is voldoende. Internet en tv vergelijken is dan ook het eerste wat je als beginnende ondernemer moet doen. Daarmee, of met alleen internet, kies je de beste of voordeligste provider en gaat de wereld voor jouw onderneming open. Hoe sneller jouw internet, hoe makkelijker je de website kunt bewerken. Nieuwe wijze van marketing Klassieke marketing is niet minder relevant geworden, maar met internet is er een nieuwe vorm van marketing ontstaan. Met goede online marketing heb je alle mogelijkheden om je website naar een hoger niveau te tillen. Zo is het mogelijk om met de juiste online marketinginstrumenten je website in de top van de zoekresultaten te laten eindigen. Dit is erg belangrijk, omdat veel mensen niet meerdere pagina’s met zoekresultaten gaan doorspitten. Met online advertenties kun je met gepersonaliseerde banners en berichten een heel specifieke doelgroep aanspreken. Het vergt misschien enige kennis over online marketing, maar je kunt deze taak ook uitbesteden aan Fireflies. Als een website een belangrijk onderdeel van je onderneming is, is dit zeker de moeite waard. Een goede website brengt dus iets op: ze levert meerwaarde voor je bedrijf. Je kunt je website ook wel vergelijken met een verkoper die de klok rond voor jou aan de slag is. Je website staat immers dag en nacht klaar om je bezoekers en potentiële klanten te overtuigen om voor jou te kiezen…
  • Wat zijn veelgestelde vragen?
    Veelgestelde vragen kunnen gebruikt worden om snel algemene vragen te beantwoorden over je bedrijf, zoals 'Naar waar kunnen producten verzonden worden?', 'Wat zijn de openingstijden?', of 'Hoe kan ik een dienst boeken?'. Met veelgestelde vragen kunnen mensen op een eenvoudige manier op je site navigeren en de SEO van je site verbeteren.
bottom of page